Jul 30, 2011

Tips Kekalkan Kulit Selembut Bayi



Best kan kalao kulit kita lembut je sepanjang hidup nie, eceh tapi tipu lah kan bila dah tua kedut-kedut pasti muncul jugak kelak,tehee -___-' Kulit yang halus dan lembut merupakan idaman setiap wanita. Kulit mulus merupakan penunjang penampilan yang menandakan kita pintar merawat tubuh.,yeah sukses gitu.


Nak omei? Mari cuba tips ringkas kat bawah ni.

Lindungi Kulit dari Sengatan Sinar Matahari
Sinar matahari sememangnya boleh menurunkan kadar kolagen dan elastin (protein yang berfungsi untuk membuat kulit tetap kencang dan elastis). Tentu korang tidak perlu memakai pakaian yang 100% menutup seluruh tubuh untuk melindungi kulit Anda dari sengatan sinar matahari. Dalam pasaran sekarang, kita boleh dapatkan banyak produk untuk melindungi kulit yang tak berapa nak mulus ni dengan krim yang mengandungi pelindung dari sinaran UV.Best solution? korang pakailah payung, spek mata hitam dan topi lebar macam duk kat pantai tu haa, oke tak? nak lagi best pakai kain kapan, kompem tak kene sinaran UV langsung.hikhik

Bersih dan Pilih Sabun yang Tepat
Kulit yang bersih adalah kunci untuk mendapatkan kulit yang halus dan lembut. Untuk menjaga kebersihan kulit, korang boleh merawatnya dengan mandi dua kali sehari dan selalu membersihkan wajah dari sisa make up yang tebal-tebal sampai tersumbat liang roma korang tu.Tapi....
 
Korang kenalah berhati-hati memilih sabun yang di pakai, sebab kalao salah memilih sabun, kulit dengan mudahnya akan mengalami iritasi, kering dan kusam.,taknak kan? umur baru 15 tapi muka dah macam di usia 50-an, ceittt tipu benor perumpamaan ni -.-"

Pilih sabun mandi yang tidak hanya membersihkan, tetapi juga dapat menjaga kelembutan kulit. Sabun dengan kandungan pelembab dan minyak dari tumbuh-tumbuhan akan baik untuk menjaga kelembutan kulit korang. Selain itu, jangan terlalu suka mandi terlalu lama dengan air panas sebab mungkin kelembaban kulit korang akan hilang sedikit demi sedikit., yelah nak kena bangun awal-awal pergi sekolah kerja semua, mesti sejuk nak mandi shower kan?

Rajin Memakai Pelembab 
Pelembab sangat penting terutama mereka yang memiliki kulit kering. Ada banyak produk pelembab yang ditawarkan, sesuaikan produk tersebut dengan jenis kulit yang korangmiliki.

Jika korang memiliki kulit normal, gunakan pelembab yang memiliki bahan utama air. Jika kulit korang sensitif, pilih pelembab yang tidak mengandungi bahan kimia dan anti alergi. Jika korang memiliki kulit kering pula, gunakan pelembab yang mengandungi minyak dan mengandung propylene glycol yang boleh menjaga kulit korang tetap lembut.

Pilih Makanan Sihat
Menjaga kelembutan kulit tidak hanya dari luar, tetapi juga memerlukan perawatan dari nutrisi dalam tubuh jauh lebih baik. Usahakan untuk minum air mineral sekurang-kurangnya 8 gelas setiap hari. 

Selain untuk mencegah dehidrasi, minum air mineral dapat membuat kulit korang makin segar dan tidak terlihat kusam. Jangan lupe makan banyak sayur dan buah yang pelbagai warna dan jenis untuk memberikan nutrisi vitamin A, vitamin B6, vitamin C, vitamin D, dan vitamin E yang baik untuk kulit korang tau.

Memulai Gaya Hidup Sihat
Jauhkan diri korang dari stres, sebab stres hanya akan membuat fikiran korang makin kacau dan serta menjadikan kulit korang tampak kusam dan tidak sehat..Jangan asyik nak gaduh dengan gurlpren boypren je tau ! hehe :)  

Jangan lupe lakukan olahraga atau bersenam setiap hari agar kulit korang makin sihat dan segar. Termasuk, hindari diri korang dari kebiasaan merokok sebab merokok bukan hanya buruk bagi kesihatan organ dalaman, malah rokok adalah musuh terbesar bagi kulit.

Tidur yang mencukupi
Bab-bab tidur memang best ! hehe, pastikan korang cukup tidur ye, kalao tak tidur for sure kulit akan kusam bila bangun tidur. Selain tu eyebarg juga mudah ada ditambah lagi dengan jelawat-jelawat tak berperikemanusiaan mulai tumbuh bak cendawan di muka.



Kepada yang mempunyai masalah kulit seperti ekzema, psoriasis, rosacea atau pun ruam disebabkan iklim dan sebagainya, Renew Intensive Skin Therapy adalah jawapan kepada masalah korang. Kepada kulit sensitif, alergi, merekah, kasar dan sebagainya,dijamin dalam masa yang singkat korang akan dapat melihat perbezaannya selama 2 - 3 hari sahaja!

 Jaminan kepada masalah kulit anda

  Ramuan untuk Renew Intensive Skin Therapy

Renew halal digunakan dan dijamin akan berpuas hati. Kepada yang tidak percaya dan masih ragu-ragu dengan akan perkataan Cetyl Alcohol dan Benzyl Alcohol,kedua-dua ramuan ini diperbuat dari tumbuh-tumbuhan. Kalao tak percaya jugak, korang  boleh klik perkataan tersebut dan baca sendiri oke??.

Selamat mencuba :)



Suka? LIKE je! :)


LIKE Fan Page Yana sekali yer! :)

1 comment:

ZURAINI said...

owhh. kulit sye sgt sensitif. alergik x yah ckp lah. peneraju utama. huu.. btw, mana nk bli?

Post a Comment

Terima kaseh drops komen
Esok-esok drops komen lagi oke ! :)