Jul 29, 2011

Review Keputusan Penuh Perlawanan Bola Malaysia VS Singapura



Fuhhh, malam ni berpeluh-peluh tengok bola, habuk kerja tak capai dek tangan, siapa cakap perempuan tak minat bola? HAHA, kalao dalam rumah Yana ni memang muka Yana dan baha je depan tv tengok bola tau, adik-adik jadi pasukan sorak sudaa,..

Harimau Malaya hebakk beraksi malam ni walaupun kalah, yang penting Khairul Fahmi maintain macho tangkap bola, tu jelah kau tahu an =__=" kalah bermaruah, oke pe..kan?

Jom review perlawanan tadi, kalao tak taip rase gelisah pulee nieh -.-

Objektif utama malam nie seharusnya Malaysia sumbat 2 gol lah kan? yang penting benteng pertahanan kena kuat laa, lebih-lebih diasak oleh pemain Singapura yang sungguh lembek tuh..kalao tengok dekat stadium mak aihh beribu riban datang, naseb baik konkrit maintain kalao tak mahu roboh..ouh nooo, dan pastinya jersey Harimau Malaya ramai pakai kan, wahh semangat ! nampak gaya memang 85 000 tiket berjaya dijual, berasak-asak penyokong bola sepak negara datang.

Ni adelah pusingan kedua kelayakkan piala dunia tamat apabila Malaysia tewas 5-3 ke atas Singapura. Malaysia yang menjaringkan gol pertama seawal minit pertama oleh jaringan Safee Sali. Dan selepas itu dibalas oleh Singapura yang pandai mengambil kesempatan dalam peluang mencipta gol. 2 gol diperolehi menerusi sepakan percuma, dan ditambah 2 gol lagi yang menjadikan Malaysia ketinggalan 4-1 pada separuh masa pertama..memang kejam kan..hoho -.-"

Memang sedikit kecewa la, tapi kan geram dengan pasukan Singapura..macam trick diorang je nak lengahkan masa, setiap 5 minit ade yang jatuh sakit, ceittt,geram pula kan..tambah pula si goalkeeper tu sakit jugak, mula-mula sakit dekat dada lah kot..pastu pegang kepala kononnya sakit kepala, trickk trickk, cool sudah..kan? nak sangat ambik lah kad kuning tuu..kesian pula dekat pemain Malaysia yang dapat kad merah tuu, ishh! -.-

Suka yang ni, tengok nie abe amboo,ganah dop? HAHA..abe kawe nieh..


Dan kat bawah nie khas untuk penyokong Harimau Malaya ! yeahhh !!

 

Amacam, ade berani?


Suka? LIKE je! :)


LIKE Fan Page Yana sekali yer! :)

4 comments:

aiman said...

heh.. tengok jugak.. keeper memang best.. sampaikan espn pun puji sebagai "one of the best in the region"..

yqnq ellyana said...

@ aiman :ishh mesti tengokk ! hidup harimau malaya !

nurpiska said...

mmng teruja giler la!^.^

nurul atiqah said...

Hi-5! sama la kita. Apek hebat + macho en. :D time gol tu semua menjerit. Muahaha ^_^

Post a Comment

Terima kaseh drops komen
Esok-esok drops komen lagi oke ! :)