Dec 31, 2010

Jam-Jam Terakhir Before Masok Usia Puluhan

Olla peeps..u ollss sehad?macammane persiapan nax masok tahun baru nie?haa..kalao tengok dekat entry-entry blog takpon dekat wall-wall facebook en,sure ramai yang sibok-sibok busy lah kononnyer dok berstory or wish dekat kawan-kawan en..so start hari nie u ollss kena lah ade azam baru untok tahon depan punyer..hak3..azam tahun nie bagi sesape yang tercapai uh,syabas and tahniah diucapkan..eceh..bagi sesape tak tercapai lagi uh,teroskan usaha au..namo nanges-nanges..*eleh Yana,kau engat diorang budak-budak macam kau ke cepat tersentap and menanges..hishh..kantoi kantoi..hehe..alahai..tinggal beberapa jam lagi nie nax masok tahun 2011..huwaa..selamat tinggal 2010..sesungguhnya daku sangat sedeyh meninggalkan dikau..terlalu banyak kenangan tawu dalam tahun 2010 nie..yang manis ade,pahit pon ade..tak kurang juge kenangan masam masin juge..kah kah kah..ade pulak budak sewel nie..hishh..Yana!!kau kena berubah perangai..be matured tawu! ececece..tahun depan umo dah 20?what?20? are u serius..oh nonono..cepatnyer mase berlalu..aiyoo..baru je rase umo 19,dah nak masok 20 dah..tapi takpe..umo 20 aku bakal jadi realiti biler 13 Jun 2011 nanti..lambat lagi tue..kekekekeke..lambat lambat..hik3..setengah tahun lagi tuh..eceh..

waahh..teringat lah pulak story-morry aku sepanjang tahun 2010 nie..biaselah kehidupan manusia..ade kenangan manis and ade jugak kenangan buruk..nax tawu tak?hehe..malu lah nax berstory..tapi takpelah..blog nie kan diary hidopku..nax curah isi hati,curah dekat sini jelah en..setakat yang aku engat jelah aku story aww

Jan 2010
Break with my boyfiee..eceh,yang nie pon nak kasi tawu kee..HAHA..biarlah,blog aku punyer..so ekot suke aty aku lah en..blueekkk..mood ketika itu sangat-sangat down..kebetulan dekat dah nax final exam at matriculation..haishh..effect semuanya..paham-paham jew lah ape yang terjadi..its sooo hurt..im down..so my result pon terlampau cemerlang jadiknyer..aiyoo..so da conclusion,tak payah couple time study at matriculation..kah kah kah..wekkk

April 2010
Hadapi hari-hari last di matrikulasi..dah setahun belajar dekat sana,so tamat pengajian aku di matrikulasi adelah bulan April..soo sad..dah setahun bersame kawan-kawan,tibe-tibe nax berpisah..dahlah satu kelas tue ibarat satu keluarge tawu..rapat yang teramat..besh sangat-sangat..masing-masing dok jaoh..utara selatan timur barat..hurmm..rindu..dear my classmates,wish u olls da best always kayh..never and ever forget u ollss

Mei 2010
Sesi menternak lemak di Kuantan..at rumah maksedare actually..hehe..besh sangat dudok sana..walaopon borink sebab takde orang tapi aku dapat bebas and buad segala benda yang aku suke tawu..actually maksedare aku nie takde anak,so biler aku dok rumah dye..aku lah anak dye..HAHA..kalao tengok aku time tue,memang tembam teramat wehh..maluuu..HAHA..makan je sepanjang hari..haaa..siang makan-makan..malam kuar tengok wayang also sopim..yeahh..so heaven..tapi borink jugak lah..yelah,bangon-bangon pagi dah tengok rumah tue takde orang,masing-masing pegi keje..*eh,pagi kau bukan pukul 12 ke Yana?for sure lah takde orang wehh..orang masok keje awal pagi lah ngekkk...opss..kantoiii

Selaen tu,result final exam aku dah dikeluarkan..dup dap dup dap..takot sangat-sangat..kalao difikirkan balik ape yang aku jawab time exam dulu tue..haishh..result tu macam nyawa-nyawa ikan agaknye..yelah..exam dalam keadaan frust..ouhh,giler betol aku agaknye..tambah tambah lagi soklan susah nax mampos..HAHA..naseb baek aku tak mampos dalam dewan tawu..about my result?alhamdulillah..boleh laa..CGPA?hah,tak payah tanyer, terok terok..HAHA..nak masok universiti tue boleh tapi nax pilih course tue agak susah jonn..adehh

Jun 2010
Jeng Jeng Jeng..besday time..besday sape?besday aku lah..hehe..13 Jun 2010..genap umur aku 19 tahun..mase nie dok dekat rumah tawu..tak sempat sambot besday dengan member-member..sedeyhh woorr..tapi en,kebetulan mase besday aku nie..kazen aku buad kenduri kawen dye..haishh..dapat kejutan tawu!dah abes ciap-ciap kenduri..tibe-tibe kazen aku kuar bawak kek..then nyanyi ramai-ramai..siott..malu sehhh..HAHA..yelah,bayangkan orang ramai dekat rumah tue..adehh,nie semua gara-gara kazen aku lah..naseb baek tak maen lempar-lempar kek ke baling telur ke..kalao tak,hah!ciap lah korang aku kerjakan..hehe..by da way..aku suke sangat sebab dapat kejutan besday aku..hik3..tahun depan buat lagi ye..ngaaa

Julai 2010
Setelah hampir 3 bulan bermaharajalela di rumah sebab holiday..hehe..now sesi tawaran untok ke universiti sudah bermula..alhamdulillah..dalam banyak-banyak IPTA yang aku pilih..lastly dapat jugak ke UMP a.k.a Universiti Malaysia Pahang..syukur sangat-sangat..dapat tawaran untok course Biotechnology..5 Julai adelah tarikh rasmi aku menjadi ahli warga UMP tawu..eceh..junior lah nie ye..suke suke sebab boleh kenal dengan abang-abang senior!agagaga..gedik betol kau Yana..aiyaakk

Ogos 2010
Yeay!starting to be a blogger?wOw!sejak biler minad maen blogging nie?haa..actually before tak minad tawu blogging nie..entah pape je nak story..kalao takde idea,so tak besh lah kan nak blogging..betol tak?satu hari pada bulan Ogos uh,my roomate a.k.a Liya ajak buad blog..haihh..biar betol nie...nak taknak nak taknak..buad jelah..saje-saje isi mase lapang..yelahh..dudok universiti pon banyak mase terluang..so,ape kate aku try berblogging..kot-kot besh ke ape ke..hah!amik kau..dah pandai berblogging ye,asyik online je 24 jam..buku entah kemane..aiyakk..pengaruh pengaruh..hehe..salah sape?salah kau lah Yana!kah kah..also Liya sebab ajar aku..kui kui kui..wekk..Liya emo Liya emo..

November 2010
Final exam bagi semester satu bermula..bagi course aku,exam selame 2 minggu..tak direct la..not everyday..selang sehari..camtulahh..sehari satu paper,yeay!!suke suke..actually course aku hanya ade 5 paper saje..eceh..cket tak?cket kalao nak dibandingkan dengan SPM tue..haa..SPM amik 12 subjek doehh..tapi SPM lagi senang dari universiti nie..HAHA..yeke senang?kalao senang kenape kau tak dapat straight A's Yana?wekk..okaeh,berbalik story pasal final exam..adehh..frust betol tawu jawab soklan..entah pape-pape je aku dok merapu atas paper exam tuh..haihh..sabor jekla..kepada lecturer-lecturer yang dok tande paper aku tu,diharap anda bersabar ye melayan karenah jawapan aku ek..HAHA...damn!

Disember 2010
Result! Result! Result! aiyakk maaa..macam maner nie..neves neves..haishh..buad kali pertama nyer aku menerima result final exam secara online di rumah..hik3..sistem kat universiti kan..biaselah..bukannye macam zaman sekolah kak oii..adehh..cuak tawu..tapi alhamdulillah pass semunyer..no repeat repeat..yeay!!jumpe that susah subjek once in each semester..yeay!GOD!tanx to you..

Another story..Sedang menaip ayat sekarang! ahah!

adehh,penatnyer dok menaip nie..perot lapar lak tue..HAHA..lepas nie nak mamam banyak-banyak masakan mama..esok luse dah nak balik universiti..sob sob sob..sedeyh nyer..mybe dis is my last entry for 2010 yaww..namo nanes nanes..HAHA..sok masok tahun baru!!! okaelah,disini Yana nak wishh hepy new year dekat u ollss semua..mintak maap dari hujung rambut hingga hujung kaki kalao ade salah silap Yana sepanjang jadi blogger or kenal-kenal Yana at Facebook or Formspring ke..ampun dan maaf di pinta..semoga tahun 2010 nie menjadi kenangan terindah buad kite semua..Yana sayang korunk semua!! I love YOU olss!!!

New year clipart  cute cartoon image of two newts celebrating


Suka? LIKE je! :)


LIKE Fan Page Yana sekali yer! :)

No comments:

Post a Comment

Terima kaseh drops komen
Esok-esok drops komen lagi oke ! :)