Dec 17, 2010

Dulu Aku Nakal



olla peeps,sehad?hepy?okae..actually kali nie aku nak join satu segment yang dibuad oleh abang Ben kite..for sure lah korang kenal en si abang badan ketul-ketul gagah perkasa nie kan?haha..tak kenal?haishh..blogger kapow di alam semesta uh,ayat bombastic siket..*yeke,macam tak jew..blueekk orait,kali nie segment kite bertajuk "Dulu Aku Nakal" aisehh..tawu-tawu jew aku nakal en..kah kah kah..best woorr..



Nama sekolah rendah dan sekolah menengah  termasuk tahun 
Sekolah Kebangsaan Kua (1998-2003)
Sekolah Menengah Imtiaz Dungun ((2004-2008)

Aktiviti ko kurikulum yang korang ceburi
Aaa..malu-malu..eheh..erm,sertai Hoki hingga peringkat Negeri,kawad kaki,Bola Jaring,Bola Tampar..tak aktif kan?aiyakk..

Jawatan yang di sandang dulu
Sekolah Rendah : Pengawas Sekolah(darjah 3-6)
                          Ketua kelab pingpong
                          Bendahari kelab Bahasa Inggeris
                       
                       
Sekolah Menengah : Bendahari kelab PBSM
                             Ketua kelab Bola Tampar
                             Setiausaha kelab Pelancongan Koperasi Sekolah
                             Setiausaha kelab Sains dan Matematik
                             Ketua Kelab Berkuda
                             

Nama guru kesayangan
Sekolah Rendah : Teacher Norazlinda
                          En Nik Rozi
                          En Sahib Meer

Sekolah Menengah : En Mohd Rodzi (superb!!)
                             Teacher Maziah (caring,loving,TERBAEK!)

Subjek paling disukai dan tak suka
Subjek paling suke adelah Biologi,Matematik and Fizik..pergh..sume subject nie skor A tawu..ahah..suke Biologi sebab besh belajar pasal kehidupan atas bumi nie,process2 semua sambil buad kite kagum dengan kebesaran ciptaan Allah..suke Matematik sebab suke kire-kire..gampang bangat seh..haha..and suke Fizik sebab fun sangat..tataw lah kenape,maybe sebab cikgu yang ajar pun fun kowt..subjek paling tak suke are Add math and Bahase Arab..Add math tak suke sebab susah sangat nak skor marks..down..eheh..and Bahase Arab sebab malas nak buad insya'(karangan B.Arab)..perghh..ayat karangan kalah orang Arab tawu..merapu jek lebiyh..*tapi tyme SPM B.Arab dapat A1..kuikuikui..alhamdulillah

 

Kawan baik masa sekolah
Sekolah Rendah :  Anis Fatihah,Nur Dalila,Hafsah,Siti Rohaya,Siti Rohayu,
                        
                          
                        
Sekolah Menengah : Nurul Fatihah,Nur Fadhilah,Ainul Mardhiah,Noorul Qurratu Aini
                            
                          

Cita cita masa sekolah dulu
Masa sekolah rendah , selalu kalau orang tanya , jawab nak jadi doktor . Bila masuk sekolah menengah , rasa nak jadi pensyarah lak..last-last sekarang amik Biotech and maybe become a scientist kowt..wawawawa..terbabas sudeyh..

Artis feveret masa sekolah dulu
Masa sekolah tengah top program-program realiti , setiap masuk musim baru , cepat-cepat cop yang paling handsome dan suara sedap . HAHA . Antaranya Akim,Shahir. Tapi tetap minat Siti Nurhaliza, Faizal Tahir dan banyak lagi sebenarnya . malas nak list banyak-banyak..

Perkara yang paling tak dapat dilupakan masa sekolah 
Masa Darjah 6 , kena rotan dengan Penolong kanan pentadbiran sebab bising dalam kelas and tak buad latihan yang disuruh. Ergghhhh . Kena satu rotan di telapak tangan . Bengkak juga beberapa hari . Actually time tue dye ajar subjek Bahase Melayu kelas aku. Padan muka aku . Terus dapat balasan !haha..satu lagi masa Tingakatan 3,kena denda berjemur tengah padang yang panas terik uh sebab tak dapat A dalam subjek Kemahiran Hidup..adeh..garang giler cikgu uh,rotan sentiase di tangan..adehh..satu lagi kes kena denda ramai-ramai kat depan perhimpunan (40 orang maybe) sebab hantar surat cinta dekat pakwe masing-masing..tup2 dapat dekat cikgu dulu..kantoi..maluuuu*tutup muke..tapi aku sorok muke kat belakang,orang ramai tak nampak aku pon..wekk..haha..hah!kes aku jatuh longkang depan boys..aiyakk malu..sebab?gara-gara tak berkelip mate tengok boy hensem lalu depan aku and senyum kat aku...kahkah..lawak lah ko ni Yana..buad malu jew..ish2..nakal betol..wekkk

Jika dapat kembali ke zaman persekolahan , apakah yang ingin korang lakukan
Aku nak pergi tahun masa aku Form 3,besh cangat sebab time nie batch aku adelah batch paling disayangi cikgu-cikgu skolah,,so,ape yang kitorang nak kompem dapat aww..lebih-lebih lagi nak dapatkan kelulusan pergi jalan-jalan luar..huhu..kompem dapat..satu lagi aku nak pergi tahun masa aku Form 5..biaselah,senior uh..paling besar kat skolah lah kononnyer..besh buli adik-adik..haha..

Ceritakan kenakalan yang tak dapat dilupakan sewaktu sekolah dulu 
Nakal?haha..memang nakal sangat-sangat..aku pernah panjat pokok time pukol 9 malam..owang lalu terus sergah buad bunyi macam hantu lah..haha..lari lintang pukang..kesian..kahkahkah..selaen tuh,selalu meniru dalam exam,naseb baek tak kantoi aww..tapi SPM and PMR aku buad sendiri aw,takde dah tiru-tiru..insaf lah konon..hik3

Suka? LIKE je! :)


LIKE Fan Page Yana sekali yer! :)

No comments:

Post a Comment

Terima kaseh drops komen
Esok-esok drops komen lagi oke ! :)