Jan 15, 2011

BEN ASHAARI ! MASIHKAH KAU INGAT ??


olla peeps,selamat hari sabtu! :D sonok cuti?HAHA..bagi aku,everyday macam hujung minggu..rileks,sonok sangat-sangat..nyahahaha..okaelah,disebabkan tertarik dengan satu segment yang abang Ben kite anjurkan nie,so aku dengan berbesar hati nax join au..about what?look at da title.."Ben Ashaari!Masihkah Kau Ingat??" haa..kalao nax tawu segment nie cammane,just click SINI okae? pehe dop demo? HAHA..jom Yana story morry cket dekat sini^^jom jom^^

Bagi sesiape yang bergelar blogger,kompem-kompem you olls rase hepi kan?yelah..mane taknyer,bukan semua orang ade belog nie..nax kena kreatif and selalu ade idea gempak-gempak untok attract blogger laen ke belog cumil korang en..betol tak?bagi sesiape yang bergelar blogger,Yana ucapkan tahniah and syabas au.. :D hoho..tibe-tibe engat balik cammane first time aku bergelar blogger nie..lawak pon ade lah cket-cket..actually before aku jadi blogger,aku pon selalu jugak skodeng belog-belog yang besh..my admire blogger?for sure lah Irine Nadia Marcello..selalu bukak belog dye,sebab ape?sebab nax tengok pic dye je..tamao bace ape dye tulis pon..HAHA..adat manusia,selalu nax tengok sesuatu yang indah and cantek..haa..betol tak?tipu lah kalao korang cakap tak betol..hoho..aku pon pelik jugak,cammane lah jadi blogger sebenarnyer nie..nax tulis ape je kalao ade belog..orang macam aku yang selalu ketandusan idea untok buad karangan nie tak layak pon jadi blogger..hoho..(merendah diri lah pulak en..HAHA)..hurm..tak kesah pown takde belog,tapi kesah jugak kalao kawan-kawan cakap tengah update belog..hishh..dorang nie,tamao layan aku semate-mate nax berblogging..huh..geram geram! HAHA..>.<"

awal-awal masok universiti nie,aku rase teramatlah borink..kelas ade tak?for sure lah ade,sejam or dua jam sehari..hoho..so heaven you olls..satu hari tu nax dijadikan ceriter,roomate aku yang comel nie, Liya ,ajak aku buad belog?ouh my Gucci! belog?biar benor nax suh aku berblogging nieh..haishh..demi kawan and banyak mase terluang,aku sign up buad belog bulan Ogos tahun lepas..wahh..macam besh je nie berblogging..as usual,aku ketandusan idea nax buad entry,entah pape yang aku merepek merapu dalam entry tuh..huhu..lantak lah,belog aku punyer,suke hati aku lah en..sebulan testing berblogging,aisyehhh..ketagih lah pulak!!kawan aku yang ajar aku pon tak cenggini..HAHA..siang malam berblogging and blogwalking..perghh..homework semua letak tepi..AKU KETAGIH BELOG MACAM DADAH! haha..tak tido pon takpe,janji aku online..aku memang dah masok kategori SEWEL BLOG lah kowt..HAHA..nie kau lah punyer pasal Liya..sape suruh ajar aku! HAHA :DD blogwalking?tak terkire banyaknyer..100 and above belog aku skodeng everyday..percayer tak?giler en..arrgghhhh..aku GILER blog! fullstop.

template pertame aku sangat lah buruk..kalao korang tengok kompem-kompem taknak datang lagi..HAHA..so,aku merajinkan diri buad sedikit MAGIC and BOTOX ke atas belog aku nie..how?aku ekot segala tutorial belog,memang sangat-sangat membantu..akhirnyer,belog aku di touch up dengan kaler pink..my feberet kaler tuh..hoho..like before,belog aku HITAM LEGAM..HAHA..no colourfull,perghh..langsung tak cantek au..hoho..godek sane godek sini..akhirnyer agak KIUT lah jugak belog aku nie..HAHA..perah santan lak aku en..kahkahkah..sejak dari tu,aku makin bersemangat blogging,yelah..belog dah lawa takkan nax malas-malas lagi kowt..eheh..betol tak?ngee..tak kurang jugak ramai blogger yang puji and cakap belog aku cantik..tenkiu ye..rase puas ati sangat-sangat dengan segala usaha yang aku buad,dihargai oleh ramai orang^^TAPI...bukan semua orang suke dengan belog kite en..rambut same hitam tapi hati laen-laen kan..nak dijadikan cerita,satu hari..sorang GUEST yang tak diundang datang mengata aku dekat SHOUTBOX aku..ape dye cakap? "belog kau buruk!hodoh!tak layak orang ramai datang!dah lah lagu suck giler!kau pon same buruk dengan belog kau!"..ape korang akan rase kalao tetibe korang dikutuk sedemikian rupe?menitis aer mate aku au..ade jugak insan yang jahat cenggini en..sepanjang aku terlibat dalam dunia blogging nie..nie lah first time aku dicaci sedemikian rupe..DUGAAN..kite kena sabar..tue lah kate-kate semangat yang kengkawan aku kasi dekat aku..diorang tahu aku sedeyh and give up nax berblogging lagi..atas semangat kawan-kawan,aku teroskan berblogging,buad tataw sudeyh..tak cukop sekadar kritikan nie..aku diuji sekali lagi..aku dituduh jadi COPYCAT belog sorang budak kecik nie..huh!how dare you,aku tak minad langsung nak jadi copycat belog kau uh..entah pape je..dah lah ajak kengkawan dye mengutuk aku..bukan kutuk dekat shoutbox aku je,dekat Facebook and also Formspring aku..sabar jelah layan karenah budak berumor 15 TAHUN tuh..tak matang betollah..aku matang ke?HAHA..ade lah sikit-sikit kowt..ngaa~

Indahnyer rase jika follower kite bertambah dari sehari ke sehari kan?belog aku tak sampai setengah tahun lagi dah dapat follower 700 lebih..alhamdulillah..Yana ucapkan ribuan terima kaseh au buad you olls yang jadik followers belog aku nieh..and aku hargai korang sangat-sangat sebab sudi nax mengikuti celoteh celoteh merapu aku dekat belog nie..HAHA..my first follower?for sure lah Liya,or my sifu..HAHA..kengkadang lawak jugak rase,setiap hari,lepas bangon tido teros je online..sebab ape?semate-mate nak tengok bilangan follower aku bertambah ke tak..HAHA..takde keje en aku nie..perangai pelik yang entah pape je..but,you olls lah yang jadi sumber inspirasi aku au untok berblogging nie..cewahh..ayat takleh blah doehh..HAHA..

Blog sape yang aku dah skodeng and follow hari nie?hoho..banyak cangat..tapi da first person aku follow belog dye hari ni adelah YanaMIB. Yana?aishh..name kite same en..mesti lawa orangnye sebab name Yana..kahkahkah..sekali lagi perah santan..bluekkk..secara tak sengaja aku terlihat dye belog dye nie anjurkan giveaway..wut giveaway?its about "Saya nak hadiah hari jadi dari YanaMIB"..tahniah kepade YanaMIB sebab belog anda diselongkar oleh budak cun hari nie..huahuahuahua..

before berakhirnye story morry aku nieh,nax kasi kate-kate semangat untok blogger-blogger baru tentang dunia belogging nieh..eceh..dengar au!takmo dengar aku piat kangg!! HAHA..walaopon mule-mule belog korang kurang femes macam Irine Nadia tu,korang jangan upset au,teroskan update belog..tiap-tiap hari kalao boleh..baru nampak aktif cket..huhu..kalao dah rase no idea,ape kate korang just take time untok blogwalking skodeng-skodeng belog laen..dari situ,korang boleyh dapatkan sedikit idea untok update new entry..but nope COPYCAT okaeh..engat tuh! ayat dari idea korang sendiri lebih berharge au dari idea orang..tak datangkan manfaat pon..jika korang dikritik terok?pedulikan..banyak-banyak bersabar..diorang jeleh lah tue,manusia..haihh..lastly,untok upkan traffic belog korang,satu je kuncinyer..
BLOGWALKING!BLOGWALKING AND BLOGWALKING!

Suka? LIKE je! :)


LIKE Fan Page Yana sekali yer! :)

No comments:

Post a Comment

Terima kaseh drops komen
Esok-esok drops komen lagi oke ! :)