Aug 31, 2012

Merdeka kali ini...






Assalamualaikum



Merdeka! Merdeka! Merdeka! Sambutan merdeka kali ini tak lagi semeriah dulu kala. Kalau di zaman sekolah rendah dahulu, cikgu selalu anjurkan pertandingan melukis gambar-gambar yang berunsurkan patriotik. Dan yang bestnya saya selalu menang. Yeay! Lepastu nyanyi dekat dataran sekolah sambil kibar bendera. Comel sangat rasa. *cough*

Zaman sekolah menengah pula,setiap kali malam menunggu detik jam 12 malam, pihak sekolah akan sambut di dataran sekolah. Sebelum jam 12 malam tiba, kami semua akan tengok cerita patriotik. Best. Tengok ramai-ramai dekat dataran sambil makan popcorn. Oke tipu...mana nak rembat popcorn bila duduk asrama. u____u 

Sekolah depan pantai. Menikmati cerita sambil mendengar desiran ombak dan disapa angin sepoi bahasa. *ayat jiwang ke* best sangat. Lepas tu tengok kereta bersesak atas jalan. Masing-masing nak ke padang besar dekat Kuala Dungun tu. Nak sambut merdeka. Boleh tengok fireworks. Bukan macam dekat sekolah,mana ada fireworks. Oke me jelous.

Bila jam 12 malam, ada lah budak batch saya nama dia Abdul Rahman pergi laung Merdeka. Lepastu semua ikot. Hahaha. Lawak ah..macam hadap Tunku Abdul Rahman pula. Lepastu tengok fireworks yang cantik. Jakun kejap. LOL.

Tapi sekarang, semua berubah. Orang laung merdeka,saya hadap tv je tengok perarakan dekat Dataran Merdeka tu. Sekarang tv tv tv. Semalam dekat kawasan rumah saya pun ada sambut juga. Tepat jam 12 malam. Berdas-das mercun naik ke udara. *eh betul ke ayat saya ni?* eh biarlah..suka hati ai lah. Haha. Tapi saya duduk dalam rumah je. Intai melalui tingkap. LOL. So sad.

Tak kisah macam mana. Tak perlulah melalak sana sini kan bila sambut merdeka tu. Sepatutnya kita panjatkan kesyukuran pada Allah bila negara kita bebas dijajah. Cuba bayangkan sekeliling kita penuh dengan para penjajah. Mungkin hidup mungkin dah lama mati kita sekarang ni. So bersyukurlah.



Suka? LIKE je! :)


LIKE Fan Page Yana sekali yer! :)

7 comments:

nabila biela said...

ehem2..merdeka!!hehe..dtg cini sggah kwn lame..haha..siggahla dtg blog aku gop:)

Aesya Zealous said...

hahaha part abdul rahman tu lawak..

salam merdeka yana

hegelatan said...

Salam Merdeka!!! (^^)... www.hegelatan.blogspot.com

Hnahdy said...

MERDEKA!!!

eyqa amin said...

semoga keamanan ini akan berpanjangan.MERDEKA!

Hafiz _Roslan said...

Merdeka! :)

Hanif Idrus said...

Salam merdeka utk awak juga

Post a Comment

Terima kaseh drops komen
Esok-esok drops komen lagi oke ! :)