Sep 1, 2010

sebelum ak bagi ceramah..*erkk..ceramah lah sangat kan*..aku nak tanye korang..

penah dengar tak lagu yang berlirik cam tajuk aku kat atas nih..

"budak2 zaman sekarang,perangai pelik,orang kate hodoh die pandang semua cantek"

kalau tak silap ingatan aku yang tak berapa nak ingat ni kan..ni lagu budak2 uitm yang buat..uitm dihati ku la katakan..tapi..aku memang suka jugak la dengan lagu ni..gile unik..penuh mesej yang..fuh..pedas,panas,hot dan mengancam..aumm..ok dah..stat nak mengarut..


ye..budak2 zaman sekarang..memang perangai pelik..pelik yang amat lah peliknye..kadang2 x leh nak describe peliknye..pelik..pelik..aku pon kadang2 berperangai pelik jugak..tapi pelik aku,xdekla sampai masuk paper ke,masuk buletin utama ke..pelik dengan member2 yang berperangai juga pelik..pelik kami sopan dan bertatasusilawati ye..(wah,sopan gtu)..


yang sebenarnye,aku x dek lah alim sangat nak bagi ceramah atau tazkirah bagai..tapi..hati gua panas jugak lah..bile pukul 8 malam..buletin utama TV3..xdek benda laen nak kuar kat berita..


1) "bayi yang masih bertali pusat ditemui didalam longkang la,ditepi masjidla,depan rumah orang la,dalam mangkuk jamban la"..semua tempat ade..satu lagi..


2) "mayat seorang lelaki ditemui didalam sebuah rumah,dipercayai dibunuh..bla..bla..bla..dan bla.."


aku ni bukannye rajin sangat nak turun kafe,nonton tv..tapi setiap kali aku tertonton berita kat cafe..bendalah niiiiiiiii je yang kuar..haih..afe nak berlaku dengan manusia sekarang ni..mase zaman2 jahiliah dlu..bapak tanam anak ponpuan idop2..sebab dorang kate anak pompuan ni menyusahkan..tapi..sekarang ni..MAK yang bunuh anak..ish..NAUZUBILLAH.."YA ALLAH,LINDUNGILAH AKU DARI BUAT DAN MENDEKATI BENDA2 YANG DILAKNAT MU INI YA ALLAH"..AMINNNN..


yang kes bunuh2 plak..hai manusia..ape korang ingat,nyawa ni,ade jual kat kedai 7E ke..

"bang,nak NYAWA sekotak"...gtu..

walangeng,korang sayang nyawa korang..tapi bunuh orang..korang ingat korang aje sayang nyawa,orang yg kena bunuh tu pon sayang nyawa dia jugak bhai...insaflah korang weh...eh3.."korang" yg aku maksudkan bukan korang2 yang bace blog aku nih.."korang" ni maksud aku,mereka2 yang pernah melakukan kesalahan diatas la..sekian..herm,bagi mereka yang pernah melakukan kesalahan2 diatas samada dengan secara sengaja ataupon tidak..masih tidak terlambat untuk bertaubat..ALLAH maha pengampun..tapi..kena lah bertaubat dengan erti sebenar-benarnye taubat..bertaubat dan takkan buat lagi..ingatan tuk diri sendiri jugak..

**********
Korang imagine,bayi yang secomel ini



jadi macam niy..isk3..NAUZUBILLAH...



**********
dan orang sehensem niy..hehe..



x pasal-pasal jadi tengkorak macam niy..ish3..


selesai sudah sesi bergambar,,haha

**********

sebenarnye kan,aku x nak cite pasal ni..pasal jenayah2 yang x berperikemanusiaan ni dah lali dah..dah ramai dah yang cite dalam belog diorang..yang aku nak cite benda lain..

korang penah tak tengok satu video yang ade 3-5 orang pompuan2 durjana yang bertudung mempersendakan zikir...kalau belom..haaa..click disini ...ye..durjana2 inilah..aku jumpe video nih kat facebook..ceh..muke je cantek..perangai cam haram..tibe2,aku nampak tanduk 2 atas kepala dorang..okeh itu tipu..

haih,xpasai2 kurus pose aku..xleh bhai..benda2 agama gini dipermainkan..mana aku x terasa bahang..aku geram nak tenyeh2 je muka seko2..ish..susut lagi pahala aku..zikir tuh,kite berselawat dengan tenang,khusyuk dan penuh insaf,bukan buat cam dikir barat gtu..ish..*ial betol..haih..aku harap,moga2 durjana2 ini akan insaf diri..aminn..alahai..sungguh banyak benda2 pelik berlaku...biasalah bumi pon dah nazak..dunia nak kiamat dah ke???..oh tidak..amalan aku kurus lagi..huhuk3~


Suka? LIKE je! :)


LIKE Fan Page Yana sekali yer! :)

No comments:

Post a Comment

Terima kaseh drops komen
Esok-esok drops komen lagi oke ! :)